loading...

پرنده مهاجر

بازدید : 367
جمعه 7 بهمن 1401 زمان : 11:50

ما در این مقاله سعی بر آن داشته ایم که بتوانیم تمامی مطالب مورد نیاز شما درباره ترکیه را به شما ارائه دهیم تا نیازی به خواندن چندین مقاله نداشته باشید .




درباره سفر به کشور اوراسیایی ( اروپایی و آسیایی ) با تور ترکیه بیشتر بدانید :




به احتمال زیاد خودتان هم بدانید که کشور ترکیه، یک کشور اوراسیایی می باشد که بخش اعظم آن در شمال غرب آسیا و بخش کوچکی از آن در جنوب شرقی اروپا و در منطقه بالکان قرار دارد. شمال ترکیه را دریای سیاه، غرب آن را دو دریای مرمره و اژه و جنوب غرب آن را دریای مدیترانه فرا گرفته است. مساحت این کشور 780 هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 81 میلیون نفر می باشد. پس شما میتوانید تنها با خریداری تور ترکیه از آژانس پرنده مهاجر امکان سفر به دو قاره مختلف را پیدا کنید .




با پایتخت این کشور در تور ترکیه بیشتر آشنا شوید :




احتمالا خودتان هم بخوبی میدانید که پایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا می باشد که دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول به شمار می آید. شهر آنکارا شهری قدیمی است که از اسناد و مدارک به دست آمده پیداست که قدمت آن به 2000 هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. آنکارا کلان شهری نسبتاً مدرن می باشد که حدود 4 میلیون نفر جمعیت دارد.




با آب و هوا در تور ترکیه بیشتر آشنا شوید :




اگر نگاهی به نقشه جهانی نگاهی بیاندازید خواهید دید که ترکیه کشور نسبتاً وسیعی می باشد که آب و هوای مناطق مختلف آن به شدت متنوع می باشد. آب و هوای شمال ترکیه آب و هوایی اقیانوسی است در حالی که جنوب آن دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای است.. اما به طور کلی آب و هوای ترکیه را می توان به چهار بخش تقسیم کرد:

1 - سواحل جنوب و سواحل غرب دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد.
2 - سواحل دریای سیاه دارای تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدل و مرطوب می باشد.
3 - بخش های شرق و شمال شرقی ترکیه دارای آب وهوایی کوهستانی است.
4 - بخش های مرکزی فلات آناتولی دارای آب وهوای نسبتا خشک قاره ای است.

گردشگران علاقمندند بیشتر در فصل تابستان به مناطق مرکزی و شمالی سفر کنند و در زمستان به قسمت های شمالی ولی به طور کلی بهترین فصل سفر به ترکیه فصل های بهار و پاییز می باشد که هوا ملایم و معتدل است.




در این قسمت تاریخچه مختصری از ترکیه را برایتان آماده کرده ایم :




اگر به تاریخ علاقه مند بوده باشید قطعا میدانید که کشور ترکیه به دلیل موقعیت راهبردی از حدود 2000 هزار سال پیش از میلاد مورد توجه امپراتوری های یزرگ بوده و آنان همواره در صدد تصرف آن بودند. حدود 700 سال پیش از میلاد این کشور به تصرف یونان درآمد و آن زمان بود که شهر بیزانس بنا نهاده شد. 196 سال پس از میلاد مسیح رومیان بر این سرزمین مسلط شدند و در سال 395 میلادی حکومت روم به روم شرقی و روم غربی تجزیه و تبدیل شد. کشور ترکیه کنونی در آن زمان در تسلط دولت روم شرقی یا بیزانس قرار گرفت. این امپراتوری تا سال 1453 ادامه پیدا کرد و حدود 80 نفر بر آن حکومت کردند. در اواسط قرن سیزدهم که دوران ضعف حاکمان سلجوقیان روم (که از خاندن سلجوقیان بودند) در این سرزمین به شمار می آید، ترکان عثمانی اعلام استقلال کرد و شروع به کشور گشایی نمود. آنان به رهبری سلطان محمد فاتح امپراتوری بیزانیس را شکست داده و سرزمین های وسیعی را تحت تسلط خود در آوردند. امپراتوری عثمانی در جنگ جهانی اول از هم پاشید اما ترکان در مقابل غربیان ایستادگی کردند و به رهبری آتاتورک توانستند در سال 1302 جمهوری ترکیه را پایه گذاری کنند.




اقامت در ترکیه در مدت زمان تور ترکیه شما به چه نحو است ؟




اقامت شما در زمان تورتان به ترکیه بسته به سلیقه منطقه اقامتتیتان میتواند متفاوت باشد . در سفر به ترکیه انواع مکان های اقامتی ازهتل های 5 ستاره تا هاستل ها و حتی کمپ ها و چادرهای مسافرتی وجود دارد تا هر کسی با هر شرایط مالی بتواند از امکانات بهره مند شود. بهترین هتل های ترکیه هتل های هیلتون، شرایتون، رادیسون بلو و ...... لوکس ترین هتل های این کشور می باشند و البته قیمت های آن های نیز بسیار گران می باشد. اما هتل های 1 تا 3 ستاره و مهمانپذیرها دارای قیمت های مناسبی می باشند.




انواع حمل و نقل عمومی در تور ترکیه را بیشتر بشناسید :




1 - جالب است بدانید که یکی پرکاربردترین وسایل حمل و نقل عمومی در ترکیه اتوبوس های شهرداری می باشند که برای استفاده از این اتوبوس ها می بایست کارت تهیه کنید. این کارت ها مخصوص استفاده از وسایل نقلیه همان شهری است که کارت را تهیه می کنید.
2 - مینی بوس ها نیز از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی پرکاربرد در ترکیه است. برای استفاده از این مینی بوس ها می بایست پول نقد پرداخت کنید.
3 - مترو در ترکیه در 5 استان آنکارا، استانبول، ازمیر، بورسا و آدانا با استانداردهای جهانی و توسعه یافته در حال جابجایی مسافران می باشد. این مترو تنها متروی جهان است که قاره آسیا را به قاره اروپا وصل می کند.
4 - تراموا در برخی از شهرهای ترکیه مانند استانبول، ازمیر، آنکارا و .... بیشتر از سایر شهرها مورد استفاده می گیرد.




درباره شهرها و مقاصد گردشگری در تور ترکیه بیشتر بخوانید :




خیلی از شما خوانندگان محترم بخوبی میدانید که بهترین شهرهای ترکیه برای گشت و گذار عبارتند از:
1 - استانبول
2 - آنکارا
3 - افه سوس
4 - بدروم
5 - سیده
6 - مارماریس
7 - آنتالیا
8 - قونیه
9 - ماردین


جاذبه های گردشگری ترکیه


1 - ایاصوفیه
2 - دودکش های پریان گورمه
3 - کتابخانه سلسوس
4 - مسجد آبی
5 - اولودنیز
6 - کوه نمرود
7 - پاموک کاله
8 - ساحل پاتارا
9 - آمفی تئاتر آسپندوس




با فرهنگ مردم در تور ترکیه بیشتر آشنا شوید :




آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم هر مقصدی از ملزومات سفر به حساب می آید زیرا که رفتاری که شاید در محل زندگی شما بسیار عادی باشد در جایی دیگر توهین به شمار آید. برای مثال در این کشور مراقب باشید تا کف پا یا کفشتان دیده نشود و همچنین هرگز با پا و یا انگشت به کسی اشاره نکنید. مردم ترکیه مردمی خونگرم هستند و بین آنها تعارفات و رفتار مودبانه بسیار دیده می شود. آنها از مهمانی و دورهمی بسیار لذت می برند و اغلب مهمانی های آنها به صورت شب نشینی می باشد. آنها نیز مانند ما ایرانی ها با کفش وارد خانه نمی شوند. قهوه در این کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در تمام مهمانی ها با قهوه از مهمانان پذیرایی می کنند. قهوه خانه های زیادی در سطح شهر می بینید اما خانم ها وارد چای خانه ها نمی شوند و آن فقط مخصوص مردان است.

ترک ها بسیار وطن پرست هستند و با افتخار و حوصله در مورد تاریخ کشورشان به شما توضیح خواهند داد اما با آنها در مورد مسائل سیاسی و به ویژه در مورد آتاتورک با آنها بحث نکنید. مردم ترکیه نظیف و مرتب هستند و این مطلب را از تمیزی کوچه ها و خیابان های آنها متوجه می شوید.




درباره زبان و مذهب مردم در تور ترکیه بیشتر بخوانید :




طبیعتا خودتان هم بخوبی میدانید که زبان رسمی مردم ترکیه زبان ترکی استانبولی می باشد اما زبان هایی مانند کردی و ترکی آذربایجانی و .... نیز در میان گروه هایی از مردم ترکیه صحبت میشود.

حدود 98 درصد مردم ترکیه مسلمان و پیروان دیگر ادیان مانند مسیحیان و کلیمیان 2 درصد جمعیت ترکیه را تشکیل میدهند.




درباره فرهنگ غذایی مردم در تور ترکیه بیشتر بخوانید :




همانند ما ایرانیان مردم ترکیه هم همواره علاقه بسیاری به خوردن غذاداشته اند و این از برنامه غذایی خوشمزه و اشتها آور آنها کاملاً پیداست ، در هر بخش از ترکیه به دلیل تنوع در مواد غذایی و مواد کشاورزی رژیم های غذایی متفاوتی وجود دارد. در شهر استانبول، بورسا و ازمیر متدهای آشپزی معمولاً از دوران عثمانی باقی مانده اند. در رژیم غذایی مردم ساکن سواحل دریای مدیترانه و اژه از ماهی، سبزیجات و همچنین زیتون بسیار استفاده می شود. در نواحی جنوب ترکیه غذاهایی مانند کباب و دسرهایی مانند باقوا و کادیاف معروف است. کباب های ترکیه در همه جا معروف هستند. این کباب های خوشمزه عبارتند از کباب دنر، آدانا کباب، بوسا کباب، علی نازیک و اسکندر کباب. صبحانه از وعده های غذایی مهم در ترکیه به شمار می آید. آنها برای صبحانه نان، چای، تخم مرغ به صورت نیمرو یا آبپز،کره، عسل، مربا، گوجه، خیار، زیتون، شیر، خامه، پنیر محلی و ..... سرو می کنند. از محبوب ترین خوراکی ها و میان وعده هایی که آنها استفاده می کنند بورک است. بورک از خمیر تشکیل شده که داخل آن با کالباس، اسفناج، پیاز داغ، قارچ و پنیر پیتزا پر می شود. در فرهنگ غذایی ترکیه قهوه از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از هر وعده غذا آنها حتما یک فنجان قهوه می نوشند.




درباره واحد رسمی پول در ترکیه و پول رایج این کشور در تور ترکیه بیشتر بدانید :




پول رایج ترکیه لیره ترک با نماد TRY و یا TL می باشد که با اسکناس های 5 ، 10، 20، 50، 100 و 200 لیری در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد. سکه های ترکیه نیز شامل 1، 5، 10، 25 و 50 کروش می باشند. ارزهایی مانند یورو و دلار نیز در برخی اماکن استفاده می شوند.




اطلاعاتی جالب درباره کشور ترکیه که در تور ترکیه به کارتان می آید ؟




در انتها به بیان چند نکته جالب درباره کشور زیبا و پر گردشگر ترکیه پرداخته ایم :

1 - ترکیه کشوری اوراسیایی است و دروازه حمل ونقل کالا از قاره آسیا به اروپا می باشد.
2 - ترکیه مدرن در سال 1923 از بقایای امپراطوری شکست خورده عثمانی توسط قهرمان ملی مصطفی کمال تأسیس شد که بعداً با عنوان آتاتورک یا "پدر ترکها" مورد تقدیر قرار گرفت. تحت رهبری وی ، این کشور اصلاحات بنیادی اجتماعی ، حقوقی و سیاسی اتخاذ کردو نتیجاً از درون آن ترکیه امروزی شکل گرفت.گردشگری در ترکیه عمدتاً به مکانهای مختلف تاریخی و اقامتگاههای ساحلی در سواحل اژه و دریای مدیترانه متمرکز شده است
3 - این کشور سرشار از جاذبه های تاریخی و تفریحی است در این مطلب برخی از جاذبه های شاخص ترکیه را به شما معرفی خواهیم کرد
4 - دوستداران گردش در دل طبیعت در کشور لذت زیادی از اماکن طبیعی این سرزمین خواهند برد در این سرزمین غارها و مناطقی وجود دارد که نظیر آن در کمتر نقطه ای از جهان یافت می شود از زیبا ترین غارهای ترکیه غارهای بهشت و جهنم است غارهای بهشت و جهنم غار در حوالی نارلیکوویو واقع شده است جاده ای از شمال به طول 2 کیلومتر به این غارهای منتهی می شود درست در جلوی دهانه غار بقایای زیبا از کلیسای بیزانس قرن 5 مریم باکره وجود دارد که مدت کوتاهی در قرن 19 به عنوان مسجد مورد استفاده قرار گرفت. هنگامی که داخل غار هستید ، پله ها می توانند بسیار مرطوب و لغزنده باشند و هیچ نوع نرده ای وجود ندارد ، بنابراین کفش های مناسبی بپوشید و با دقت قدم بزنید.
5 - حضور رومیان باستان در شبه جزیره آناتولی موهیت های زیادی به دنبال داشت در آن مدت اماکن تاریخی خیره کننده ای احداث شد که برخی از آنها در زمره زیباترین مکان های تاریخی جهان محسوب می شوند از جمله این مکان ها تئاتر آپسندوس است آسپندوس یکی از بهترین تئاترهای باستانی که هنوز ساختمان آن باقی مانده است تئاتر آسپندوس در سال 155 میلادی در زمان فرمانروایی امپراتور روم ماركوس اورئلیوس ساخته شد و می توانست بین 15000 تا 20،000 تماشاگر را در خود جای دهد. از آنجا که این منطقه بعداً به عنوان کاروانسرا در زمان سلجوقی مورد استفاده قرار گرفت ، به طور مداوم تعمیر و نگهداری می شد. بنابراین تئاتر آسپندوس توانسته است تا به امروز زنده بماند و تقریباً هیچ یک از خصوصیات اصلی خود را از دست ندهد.
6 - شهر های در کشور ترکیه وجود دارد اما برخی از آنها هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی و هم به لحاظ قدمت تاریخی از اهمیت بیشتری برخوردارند از تاریخی ترین شهرهای ترکیه شهر ادیرنه است این شهر در نزدیکی مرز بلغارستان و یونان و در بخش مرمره ترکیه قرار گرفته است.
7 - قدمت این شهر به 5 قرن قبل از میلاد باز می گردد شهر ادیرنه توسط اودریس ها که از نژاد تراس ها بودند برای اولین بار ساخته شده است.
8 - در گذشته بر این شهر نام های مختلفی گذاشته بودند اما در زمان سلطان مراد اول نام آن را ادیرنه گذاشتند.
9 - شهر ادیرنه توسط سلطان مراد اول تسخیر شد واز آن پس در این شهر مساجد و بازارهای سرپوشیده، پل ها و امارت تاریخی زیادی با معماری عثمانی بنا گردید و ظاهر آن به طور کلی تغییر کرد.
در زمان سلطان مراد دوم تا زمان سلطان محمد چهارم برگزاری جشن های مهم پادشاهی عثمانی نظیر مراسم ازدواج برخی از شاهزادگان و حتی پادشاهان و همچنین ختنه سوران شاهزادگان در این شهر انجام می گرفته است.

ما در این مقاله سعی بر آن داشته ایم که بتوانیم تمامی مطالب مورد نیاز شما درباره ترکیه را به شما ارائه دهیم تا نیازی به خواندن چندین مقاله نداشته باشید .




درباره سفر به کشور اوراسیایی ( اروپایی و آسیایی ) با تور ترکیه بیشتر بدانید :




به احتمال زیاد خودتان هم بدانید که کشور ترکیه، یک کشور اوراسیایی می باشد که بخش اعظم آن در شمال غرب آسیا و بخش کوچکی از آن در جنوب شرقی اروپا و در منطقه بالکان قرار دارد. شمال ترکیه را دریای سیاه، غرب آن را دو دریای مرمره و اژه و جنوب غرب آن را دریای مدیترانه فرا گرفته است. مساحت این کشور 780 هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 81 میلیون نفر می باشد. پس شما میتوانید تنها با خریداری تور ترکیه از آژانس پرنده مهاجر امکان سفر به دو قاره مختلف را پیدا کنید .




با پایتخت این کشور در تور ترکیه بیشتر آشنا شوید :




احتمالا خودتان هم بخوبی میدانید که پایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا می باشد که دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول به شمار می آید. شهر آنکارا شهری قدیمی است که از اسناد و مدارک به دست آمده پیداست که قدمت آن به 2000 هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. آنکارا کلان شهری نسبتاً مدرن می باشد که حدود 4 میلیون نفر جمعیت دارد.




با آب و هوا در تور ترکیه بیشتر آشنا شوید :




اگر نگاهی به نقشه جهانی نگاهی بیاندازید خواهید دید که ترکیه کشور نسبتاً وسیعی می باشد که آب و هوای مناطق مختلف آن به شدت متنوع می باشد. آب و هوای شمال ترکیه آب و هوایی اقیانوسی است در حالی که جنوب آن دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای است.. اما به طور کلی آب و هوای ترکیه را می توان به چهار بخش تقسیم کرد:

1 - سواحل جنوب و سواحل غرب دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد.
2 - سواحل دریای سیاه دارای تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدل و مرطوب می باشد.
3 - بخش های شرق و شمال شرقی ترکیه دارای آب وهوایی کوهستانی است.
4 - بخش های مرکزی فلات آناتولی دارای آب وهوای نسبتا خشک قاره ای است.

گردشگران علاقمندند بیشتر در فصل تابستان به مناطق مرکزی و شمالی سفر کنند و در زمستان به قسمت های شمالی ولی به طور کلی بهترین فصل سفر به ترکیه فصل های بهار و پاییز می باشد که هوا ملایم و معتدل است.




در این قسمت تاریخچه مختصری از ترکیه را برایتان آماده کرده ایم :




اگر به تاریخ علاقه مند بوده باشید قطعا میدانید که کشور ترکیه به دلیل موقعیت راهبردی از حدود 2000 هزار سال پیش از میلاد مورد توجه امپراتوری های یزرگ بوده و آنان همواره در صدد تصرف آن بودند. حدود 700 سال پیش از میلاد این کشور به تصرف یونان درآمد و آن زمان بود که شهر بیزانس بنا نهاده شد. 196 سال پس از میلاد مسیح رومیان بر این سرزمین مسلط شدند و در سال 395 میلادی حکومت روم به روم شرقی و روم غربی تجزیه و تبدیل شد. کشور ترکیه کنونی در آن زمان در تسلط دولت روم شرقی یا بیزانس قرار گرفت. این امپراتوری تا سال 1453 ادامه پیدا کرد و حدود 80 نفر بر آن حکومت کردند. در اواسط قرن سیزدهم که دوران ضعف حاکمان سلجوقیان روم (که از خاندن سلجوقیان بودند) در این سرزمین به شمار می آید، ترکان عثمانی اعلام استقلال کرد و شروع به کشور گشایی نمود. آنان به رهبری سلطان محمد فاتح امپراتوری بیزانیس را شکست داده و سرزمین های وسیعی را تحت تسلط خود در آوردند. امپراتوری عثمانی در جنگ جهانی اول از هم پاشید اما ترکان در مقابل غربیان ایستادگی کردند و به رهبری آتاتورک توانستند در سال 1302 جمهوری ترکیه را پایه گذاری کنند.




اقامت در ترکیه در مدت زمان تور ترکیه شما به چه نحو است ؟




اقامت شما در زمان تورتان به ترکیه بسته به سلیقه منطقه اقامتتیتان میتواند متفاوت باشد . در سفر به ترکیه انواع مکان های اقامتی ازهتل های 5 ستاره تا هاستل ها و حتی کمپ ها و چادرهای مسافرتی وجود دارد تا هر کسی با هر شرایط مالی بتواند از امکانات بهره مند شود. بهترین هتل های ترکیه هتل های هیلتون، شرایتون، رادیسون بلو و ...... لوکس ترین هتل های این کشور می باشند و البته قیمت های آن های نیز بسیار گران می باشد. اما هتل های 1 تا 3 ستاره و مهمانپذیرها دارای قیمت های مناسبی می باشند.




انواع حمل و نقل عمومی در تور ترکیه را بیشتر بشناسید :




1 - جالب است بدانید که یکی پرکاربردترین وسایل حمل و نقل عمومی در ترکیه اتوبوس های شهرداری می باشند که برای استفاده از این اتوبوس ها می بایست کارت تهیه کنید. این کارت ها مخصوص استفاده از وسایل نقلیه همان شهری است که کارت را تهیه می کنید.
2 - مینی بوس ها نیز از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی پرکاربرد در ترکیه است. برای استفاده از این مینی بوس ها می بایست پول نقد پرداخت کنید.
3 - مترو در ترکیه در 5 استان آنکارا، استانبول، ازمیر، بورسا و آدانا با استانداردهای جهانی و توسعه یافته در حال جابجایی مسافران می باشد. این مترو تنها متروی جهان است که قاره آسیا را به قاره اروپا وصل می کند.
4 - تراموا در برخی از شهرهای ترکیه مانند استانبول، ازمیر، آنکارا و .... بیشتر از سایر شهرها مورد استفاده می گیرد.




درباره شهرها و مقاصد گردشگری در تور ترکیه بیشتر بخوانید :




خیلی از شما خوانندگان محترم بخوبی میدانید که بهترین شهرهای ترکیه برای گشت و گذار عبارتند از:
1 - استانبول
2 - آنکارا
3 - افه سوس
4 - بدروم
5 - سیده
6 - مارماریس
7 - آنتالیا
8 - قونیه
9 - ماردین


جاذبه های گردشگری ترکیه


1 - ایاصوفیه
2 - دودکش های پریان گورمه
3 - کتابخانه سلسوس
4 - مسجد آبی
5 - اولودنیز
6 - کوه نمرود
7 - پاموک کاله
8 - ساحل پاتارا
9 - آمفی تئاتر آسپندوس




با فرهنگ مردم در تور ترکیه بیشتر آشنا شوید :




آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم هر مقصدی از ملزومات سفر به حساب می آید زیرا که رفتاری که شاید در محل زندگی شما بسیار عادی باشد در جایی دیگر توهین به شمار آید. برای مثال در این کشور مراقب باشید تا کف پا یا کفشتان دیده نشود و همچنین هرگز با پا و یا انگشت به کسی اشاره نکنید. مردم ترکیه مردمی خونگرم هستند و بین آنها تعارفات و رفتار مودبانه بسیار دیده می شود. آنها از مهمانی و دورهمی بسیار لذت می برند و اغلب مهمانی های آنها به صورت شب نشینی می باشد. آنها نیز مانند ما ایرانی ها با کفش وارد خانه نمی شوند. قهوه در این کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در تمام مهمانی ها با قهوه از مهمانان پذیرایی می کنند. قهوه خانه های زیادی در سطح شهر می بینید اما خانم ها وارد چای خانه ها نمی شوند و آن فقط مخصوص مردان است.

ترک ها بسیار وطن پرست هستند و با افتخار و حوصله در مورد تاریخ کشورشان به شما توضیح خواهند داد اما با آنها در مورد مسائل سیاسی و به ویژه در مورد آتاتورک با آنها بحث نکنید. مردم ترکیه نظیف و مرتب هستند و این مطلب را از تمیزی کوچه ها و خیابان های آنها متوجه می شوید.




درباره زبان و مذهب مردم در تور ترکیه بیشتر بخوانید :




طبیعتا خودتان هم بخوبی میدانید که زبان رسمی مردم ترکیه زبان ترکی استانبولی می باشد اما زبان هایی مانند کردی و ترکی آذربایجانی و .... نیز در میان گروه هایی از مردم ترکیه صحبت میشود.

حدود 98 درصد مردم ترکیه مسلمان و پیروان دیگر ادیان مانند مسیحیان و کلیمیان 2 درصد جمعیت ترکیه را تشکیل میدهند.




درباره فرهنگ غذایی مردم در تور ترکیه بیشتر بخوانید :




همانند ما ایرانیان مردم ترکیه هم همواره علاقه بسیاری به خوردن غذاداشته اند و این از برنامه غذایی خوشمزه و اشتها آور آنها کاملاً پیداست ، در هر بخش از ترکیه به دلیل تنوع در مواد غذایی و مواد کشاورزی رژیم های غذایی متفاوتی وجود دارد. در شهر استانبول، بورسا و ازمیر متدهای آشپزی معمولاً از دوران عثمانی باقی مانده اند. در رژیم غذایی مردم ساکن سواحل دریای مدیترانه و اژه از ماهی، سبزیجات و همچنین زیتون بسیار استفاده می شود. در نواحی جنوب ترکیه غذاهایی مانند کباب و دسرهایی مانند باقوا و کادیاف معروف است. کباب های ترکیه در همه جا معروف هستند. این کباب های خوشمزه عبارتند از کباب دنر، آدانا کباب، بوسا کباب، علی نازیک و اسکندر کباب. صبحانه از وعده های غذایی مهم در ترکیه به شمار می آید. آنها برای صبحانه نان، چای، تخم مرغ به صورت نیمرو یا آبپز،کره، عسل، مربا، گوجه، خیار، زیتون، شیر، خامه، پنیر محلی و ..... سرو می کنند. از محبوب ترین خوراکی ها و میان وعده هایی که آنها استفاده می کنند بورک است. بورک از خمیر تشکیل شده که داخل آن با کالباس، اسفناج، پیاز داغ، قارچ و پنیر پیتزا پر می شود. در فرهنگ غذایی ترکیه قهوه از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از هر وعده غذا آنها حتما یک فنجان قهوه می نوشند.




درباره واحد رسمی پول در ترکیه و پول رایج این کشور در تور ترکیه بیشتر بدانید :




پول رایج ترکیه لیره ترک با نماد TRY و یا TL می باشد که با اسکناس های 5 ، 10، 20، 50، 100 و 200 لیری در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد. سکه های ترکیه نیز شامل 1، 5، 10، 25 و 50 کروش می باشند. ارزهایی مانند یورو و دلار نیز در برخی اماکن استفاده می شوند.




اطلاعاتی جالب درباره کشور ترکیه که در تور ترکیه به کارتان می آید ؟




در انتها به بیان چند نکته جالب درباره کشور زیبا و پر گردشگر ترکیه پرداخته ایم :

1 - ترکیه کشوری اوراسیایی است و دروازه حمل ونقل کالا از قاره آسیا به اروپا می باشد.
2 - ترکیه مدرن در سال 1923 از بقایای امپراطوری شکست خورده عثمانی توسط قهرمان ملی مصطفی کمال تأسیس شد که بعداً با عنوان آتاتورک یا "پدر ترکها" مورد تقدیر قرار گرفت. تحت رهبری وی ، این کشور اصلاحات بنیادی اجتماعی ، حقوقی و سیاسی اتخاذ کردو نتیجاً از درون آن ترکیه امروزی شکل گرفت.گردشگری در ترکیه عمدتاً به مکانهای مختلف تاریخی و اقامتگاههای ساحلی در سواحل اژه و دریای مدیترانه متمرکز شده است
3 - این کشور سرشار از جاذبه های تاریخی و تفریحی است در این مطلب برخی از جاذبه های شاخص ترکیه را به شما معرفی خواهیم کرد
4 - دوستداران گردش در دل طبیعت در کشور لذت زیادی از اماکن طبیعی این سرزمین خواهند برد در این سرزمین غارها و مناطقی وجود دارد که نظیر آن در کمتر نقطه ای از جهان یافت می شود از زیبا ترین غارهای ترکیه غارهای بهشت و جهنم است غارهای بهشت و جهنم غار در حوالی نارلیکوویو واقع شده است جاده ای از شمال به طول 2 کیلومتر به این غارهای منتهی می شود درست در جلوی دهانه غار بقایای زیبا از کلیسای بیزانس قرن 5 مریم باکره وجود دارد که مدت کوتاهی در قرن 19 به عنوان مسجد مورد استفاده قرار گرفت. هنگامی که داخل غار هستید ، پله ها می توانند بسیار مرطوب و لغزنده باشند و هیچ نوع نرده ای وجود ندارد ، بنابراین کفش های مناسبی بپوشید و با دقت قدم بزنید.
5 - حضور رومیان باستان در شبه جزیره آناتولی موهیت های زیادی به دنبال داشت در آن مدت اماکن تاریخی خیره کننده ای احداث شد که برخی از آنها در زمره زیباترین مکان های تاریخی جهان محسوب می شوند از جمله این مکان ها تئاتر آپسندوس است آسپندوس یکی از بهترین تئاترهای باستانی که هنوز ساختمان آن باقی مانده است تئاتر آسپندوس در سال 155 میلادی در زمان فرمانروایی امپراتور روم ماركوس اورئلیوس ساخته شد و می توانست بین 15000 تا 20،000 تماشاگر را در خود جای دهد. از آنجا که این منطقه بعداً به عنوان کاروانسرا در زمان سلجوقی مورد استفاده قرار گرفت ، به طور مداوم تعمیر و نگهداری می شد. بنابراین تئاتر آسپندوس توانسته است تا به امروز زنده بماند و تقریباً هیچ یک از خصوصیات اصلی خود را از دست ندهد.
6 - شهر های در کشور ترکیه وجود دارد اما برخی از آنها هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی و هم به لحاظ قدمت تاریخی از اهمیت بیشتری برخوردارند از تاریخی ترین شهرهای ترکیه شهر ادیرنه است این شهر در نزدیکی مرز بلغارستان و یونان و در بخش مرمره ترکیه قرار گرفته است.
7 - قدمت این شهر به 5 قرن قبل از میلاد باز می گردد شهر ادیرنه توسط اودریس ها که از نژاد تراس ها بودند برای اولین بار ساخته شده است.
8 - در گذشته بر این شهر نام های مختلفی گذاشته بودند اما در زمان سلطان مراد اول نام آن را ادیرنه گذاشتند.
9 - شهر ادیرنه توسط سلطان مراد اول تسخیر شد واز آن پس در این شهر مساجد و بازارهای سرپوشیده، پل ها و امارت تاریخی زیادی با معماری عثمانی بنا گردید و ظاهر آن به طور کلی تغییر کرد.
در زمان سلطان مراد دوم تا زمان سلطان محمد چهارم برگزاری جشن های مهم پادشاهی عثمانی نظیر مراسم ازدواج برخی از شاهزادگان و حتی پادشاهان و همچنین ختنه سوران شاهزادگان در این شهر انجام می گرفته است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 82
  • بازدید سال : 698
  • بازدید کلی : 7640
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی